Rusyfikacja Mariupola25 min
Położony około 1300 kilometrów od Moskwy, w ukraińskim Donbasie, Mariupol został zbombardowany przez rosyjskie wojska, a następnie, po zaciekłym oporze ukraińskiej armii, znalazł się pod rosyjską kontrolą. Dziś Moskwa dąży do wymazania ukraińskiej tożsamości miasta. Mieszkańcom oferuje się mieszkania i świadczenia socjalne w zamian za przyjęcie rosyjskich paszportów, a w szkołach wprowadzono program nauczania oparty na rosyjskiej narracji patriotycznej.