RPA stała się najnowszym celem Waszyngtonu. Jak wiele innych krajów, Republika ucierpiała na wstrzymaniu pomocy humanitarnej i zamknięciu USAID. Podczas gdy Donald Trump, pod wpływem pochodzącego z RPA Elona Muska, mówi o „ludobójstwie białych”, amerykańska administracja wydaliła ambasadora RPA i grozi zawieszeniem umów handlowych.