Rosyjskie wpływy w Mołdawii31 min
Wciśnięta między Rumunię a Ukrainę Mołdawia to jedna z byłych republik radzieckich, gdzie wpływ Rosji jest najsilniejszy. Choć kraj ma proeuropejski rząd, siły sprzyjające Rosji – i sponsorowane przez Kreml – dążą do pozostawienia kraju w orbicie dawnego hegemona.