Re: Moldova under Russian Influence
Squeezed between Romania and Ukraine, Moldova is one of the former Soviet republics where Russia's influence is strongest. Although the country has a pro-European government, forces favouring Russia - and sponsored by the Kremlin - seek to keep the country in the orbit of the former hegemon.