Tracks - Food PornMasha on Russia
Russian propaganda likes to tell stories of heroic deeds. They can boost morale and romanticise the war of aggression against Ukraine. But what happens when the truth alone is not enough for the authorities? Masha Borzunova meets a Russian deserter in Kazakhstan who reveals his identity for the first time and tells how he went from being a celebrated war hero to an ostracised traitor of his country.