Re: The Village with One Million Chickens
One in five chickens eaten in the European Union comes from Poland. As Europe’s leading poultry producer, the country relies on large-scale intensive farming methods. In the village of Kodeń, nearly a million chickens are reared simultaneously next to Barbara Bil’s property, who opposes the chicken farm and its foul odours. Can we supply Europe’s appetite for poultry without factory farming?