Izrael: od Holokaustu do bram Gazy25 min
98-letnia Nelly Prezma przeżyła obozy w Terezinie i Auschwitz i zdołała wyjechać do Izraela w 1948 roku, kilka tygodni po ogłoszeniu niepodległości kraju. 7 października 2023 r. Hamas zaatakował niektóre kibuce, takie jak Kfar Aza ze Strefy Gazy. Dziesięć kilometrów dalej Dorot, kibuc, w którym mieszka Nelly i jej rodzina, uniknął horroru.