Svalbard: strategiczny punkt na Dalekiej Północy26 min
Nieprawdopodobne, choć prawdziwe – kawałek Rosji wciśnięty w norweskie terytorium. Dwie wioski – zwane przez kreml koloniami – znajdują się na strategicznym archipelagu niedaleko Bieguna Północnego.