Bougainville: nowe państwo na mapie świata12 min
Bougainville liczy 300 tysięcy mieszkańców. Wyspa została skolonizowana przez Niemcy i Australię, a następnie siłą przyłączona do Papui-Nowej Gwinei. Po latach krwawych walk w latach 90. XX wieku, wyspa zyskała autonomię. Dziś jest gotowa na niepodległość, którą uzyska w 2027 roku. Przed nowym krajem stoją ogromne wyzwania, ale mieszkańcy patrzą w przyszłość z nadzieją.