Bougainville: A New Country12 min
The island of Bougainville is to become independent from Papua New Guinea on 1 September 2027 and become the 194th nation in the world. This coming freedom is a source of excitement for local people colonised by Germany, then Australia before being merged into an independent Papua New Guinea in 1975. Can the resource-rich territory prosper on its own?