250 Years of the USA: Divided Celebrations13 min
The semi-quincentennial marks 250 years since the United States became independent. Celebrations in 2026 are taking place in a bitterly nation divided. In the democratic-leaning city of Philadelphia, the birthplace of the nation, local people are firmly against Donald Trump’s whitewashing of American history.