Speculative Archaeology16 min
They are treasures of humanity for the Western museums where they are held, looted objects that should be given back for many in the country of origin. Artists Satch Hoyt and Juan Covelli challenge colonial narratives about museum pieces with and spark debate about the restitution of cultural artefacts.