Synaj, między Egiptem a Izraelem13 min
Półwysep Synaj, o który przez lata rywalizowały Egipt i Izrael, przyciąga turystów i terrorystów. Liczący 60 tys. km2 kawałek lądu łączący Azję i Afrykę stał się schronieniem dla islamistów i kanałem przemytniczym do odciętej od świata Strefy Gazy.