Od Bolsonaro do Luli: jaka Brazylia?
Soja jest kluczowym produktem globalnej gospodarki. Wykorzystywana głównie jako pasza dla zwierząt, jest również przetwarzana na biodiesel. W jej produkcji i eksporcie dominują Brazylia, Stany Zjednoczone i Argentyna, jednak monokultury powodują poważne szkody dla środowiska.