Życiodajna gleba
To brzmi jak paradoks, ale im więcej ulew, tym więcej powodzi i pustynnienia. Woda spływa i wypłukuje z gleby cenne składniki. Problem ten dotyczy już ⅔ powierzchni Hiszpanii i rozprzestrzenia się na północ Europy. W tym odcinku odwiedzamy Johannę, która w Brandenburgii promuje rolnictwo na małą skalę, a także z Reme z Andaluzji, która w walce z pustynnieniem odkurza metody z dawnych czasów.