Roots
A quarter of all greenhouse gas emissions come from agriculture. Factory farming and extreme use of fertilizers and pesticides pollute our air, pollute our water and destroy our soil. Every year, 24 billion tons of fertile soil are lost worldwide. In Spain, two-thirds of the country is affected by desertification. But there are also soils further north that are similarly desolate. In this episode of Roots, science journalist Pierre Girard meets Remedios Arres in Andalusia and Johanna Häger in Brandenburg, the sandbox of Europe.