Roots
The largest store of carbon besides the oceans is the soil. If only 0.4 percent more carbon could be put into the earth every year, the increase in greenhouse gas emissions would stop immediately. This is called carbon farming. But whether carbon goes into the soil or not is decided by agriculture. In this episode of Roots, science journalist Pierre Girard meets Félix Noblia in the Basque Country and Fabrice Desjours in Burgundy.Félix uses a special grazing system that actively stores carbon in the soil. Fabrice Desjours from Burgundy combines forgotten herbs, trees and plants to transform meadows into forest gardens where everything is edible.