Roots
Biodiversity is good for the environment but also for our taste buds. In Alsace, a winegrower practices "complantation", the mixing of several grape varieties on the same plot to avoid pesticides. In southern Italy, Mario relies on the coexistence of plants and livestock to enrich the biodiversity of his fields and produce a mozzarella with a unique taste.