Sunken Warships in the North Sea
Around 10,000 wrecks lie at the bottom of the North Sea, many of them warships from the twentieth century’s world wars. They represent a clear danger to human life and the environment that Europe is only beginning to face up to. Corrosion releases poisonous substances which harms marine life and unexploded munition poses an ever-increasing threat.