Życiodajna gleba
Niewiele osób o tym wie, ale wierzchnia warstwa gleby to surowiec nieodnawialny. We Francji odwiedzamy Benoîta, który wykorzystuje odpady, aby tchnąć nowe życie w jałowe gleby Périgord. Uprawa bez niszczenia wierzchniej warstwy gleby to jego motto. W Masywie Centralnym spotykamy się z Sarą, francuską pionierką uprawy bez orki.