Soya: A Geopolitical Bean13 min
Soya is a key product in the global economy. Primarily used as animal feed, the bean is also processed into biodiesel fuel. The trade connects the USA with China and Europe and shapes world trade with Brazil, the USA and Argentina dominating the market. This episode of Mapping the World looks at how the humble soya bean influences global trade and geopolitics for better or for worse.