Sinai: Between Egypt and Gaza13 min
On the southern border of the Gaza Strip, the Sinai Peninsula extends over 60,000 km2. This "grey zone" borders the Hamas-Israel war, with trafficking of all kinds, armed jihadist groups, tunnel networks and a local conflict between the Egyptian army and Islamists.