Disunited Nations
In March 2024, Francesca Albanese, the UN Special Rapporteur on the Occupied Palestinian territories, denounced genocide in Gaza. Following in her footsteps, this documentary plunges into the heart of the UN’s crisis, confronted by its inability to prevent the massacre of civilians.
The UN was newly created when the Partition Plan for Palestine was decided in 1947. Will the organisation collapse over the Palestine issue?