Gaza: Hunger as a Weapon27 min
On 22 August 2025, a state of famine was officially declared in Gaza. The United Nations, humanitarian agencies and human rights organisations had been sounding the alarm for months, accusing Israel of using famine as a weapon of war by deliberately starving the population of the Gaza strip.