Hamas: Creating a Monster53 min
What exactly is Hamas? Is it the Muslim Brotherhood's instrument to keep people in Gaza under Islamic law? Has it been manipulated by Israel to discredit the Palestinian Authority and sabotage the two-state solution? Or is it a pawn of Iran to attack Israel?
In this documentary, journalist Sofia Amara gained access to key figures in order to understand Hamas and its aims, as well as to paint a picture of the current state of the Israel-Palestine conflict.