Israel: From the Holocaust to Gaza
Nelly Prezma, 98, née Gutmann, was born in 1926 in Pacov, in what is now the Czech Republic. Her parents and sister were murdered in the Holocaust but she survived and moved to the newly proclaimed state of Israel in 1948. Today she lives in a Kibbutz with her family close to Gaza where the Prezma family worry about the future.