Od dwóch lat milicja M23 ponownie prowadzi ofensywę na wschodzie Demokratycznej Republiki Konga. Grupa zbrojna kontroluje część regionu Północnego Kiwu, masakruje i wysiedla ludność cywilną oraz prowadzi bezlitosną wojnę z tamtejszymi władzami.