Prea multe animale la grădina zoologică
Programele de reproducere din grădinile zoologice au rolul de a conserva speciile pe cale de dispariție, însă spațiul din grădinile zoologice este limitat și, uneori, se iau decizii pentru a asigura continuitatea speciei. Așa s-a întâmplat la grădina zoologică din Nürnberg, unde, în 2025, au fost eutanasiați douăsprezece babuini sănătoși din cauza lipsei de spațiu, o decizie care a stârnit indignare și proteste.