Re: Animal Overcrowding in Zoos
In 2025, 12 perfectly healthy baboons were culled at Nuremberg zoo in Germany because of overcrowding, causing an outcry. For the zookeepers, the cull was necessary to keep the remaining baboons healthy. Breeding programmes help preserve endangered species, but space in zoos is limited and managing animal numbers is a delicate balancing act.