Libya: A Trap for Migrants
EU countries pay large sums of money to Libya to prevent migrants from attempting to reach Europe. But the Libyans methods are controversial with reports of torture and appalling detention conditions. According to official figures, the numbers of migrants reaching European shores has dropped. But at what cost?