How can we communicate without internet and 5G? Mesh networks use radio waves to create parallel communication networks. In societies that are increasingly under surveillance or where governments can block communication overnight, like in Iran, these decentralised and accessible networks can prove very useful. Tracks meets fans of off grid communication in London, Barcelona and near Bologna in Italy.