Życie poza siecią22 min
Sieci mesh tworzą zdecentralizowane systemy komunikacji działające bez internetu i 5G. Wykorzystują fale radiowe do budowania równoległych połączeń między użytkownikami. W czasach rosnącej inwigilacji i ryzyka odcięcia telekomunikacji — jak w Iranie — stają się realną alternatywą. Aktywiści rozwijają takie sieci m.in. w Londynie, Barcelonie i we Włoszech.