Źródła
Opozycjoniści zatrzymywani przez policję na podstawie algorytmów rozpoznających twarz. To nie dystopia rodem z powieści sci-fi, lecz codzienność w Kazachstanie. Prezydent Tokajew nie ukrywa, że jego inspiracją są sąsiednie Chiny, lecz do współpracy tworzeniu aparatu nadzoru i inwigilacji zaprasza zachodnie firmy.