Britain and the EU13 min
Five years after Brexit came into force, the United Kingdom and the European Union have never really cut ties. Despite the efforts of Brexiters to promote a "Global Britain" around the Commonwealth, Brussels, Paris and Berlin remain key players for Britain. With trade agreements and diplomatic partnerships, the link between the UK and the continent remains strong.