Re: Police Psychology in Switzerland
Focus on an innovative approach to police training in Switzerland. Over the last twenty years, the Swiss police force has taken a new approach, placing psychology at the heart of policing. Officers are trained to develop empathy in their work to diffuse situations, a model that is unique in Europe.