Data Sources
Thanks to analysis of videos on Telegram, social media posts, and articles and statements from Russian authorities, this episode of Sources tracks how Ukrainian children were forcibly taken from their parents or orphanages. Taken to Russia under the guise of keeping them safe from the conflict, these children were supposed to be temporarily relocated. But instead they are indoctrinated, given foster families, and even offered for adoption. This action has led to charges against Vladimir Putin and Maria Lvova-Belova, the Russian Commissioner for Children's Rights, by the International Criminal Court.