Canada: Living with Bears25 min
The peaceful town of Prince George in the Canadian province of British Columbia often receives unwanted visitors from the surrounding forest: Bears, 140,000 of which live in the province, are increasingly coming into town to search for food. What to do with them divides opinion. Some see them as dangerous animals that need to be ejected from urban areas, and even shot if necessary, others argue that bears are not dangerous and humans need to coexist better with them.