K-Bass: The Korean Club Underground11 min
In Seoul’s clubs, a musical movement is bridging the gap between the underground scene and the all-powerful Korean pop industry: K-bass. Influenced by British club music, it fuses K-pop with the sounds of grime, garage and jungle. This hybrid sound is driven by a scene that has developed around Seoul Community Radio (SCR), an independent media outlet based in the alternative neighbourhood of Itaewon.