Re: Europe's Hunger for Serbian Lithium
A huge amount of lithium lies underneath the Jadar valley in Serbia. Multinational mining company Rio Tinto wants to extract it, but local villagers are against the idea; Zlatko Kokanović and others do not want to give up their farms. As Serbian president Vučić and the European Union want the project to go ahead, tensions mount in the valley.