A huge amount of lithium lies underneath the Jadar valley in Serbia. A multinational wants to mine it but locals are against the idea.
Once a month the European Parliament moves from Brussels to Strasbourg for four days, a practice which many are against.
The Latvian authorities are taking a tougher stance with the country’s Russian-speaking minority since the Russian invasion of Ukraine.