Re: Latvia’s Unwanted Russians
One third of the Latvian population is Russian, a hangover from the Soviet past. The Latvian and Russian speaking communities have been living side by side since independence in 1991 but this cohabitation is not always easy. The government has taken a tougher stance on the integration of Russian speakers since the war in Ukraine, with some now risking deportation.