Re: Rosjanie niechciani w Łotwie
Rosjanie i rosyjskojęzyczni Łotysze stanowią 30 proc. populacji kraju. Część z nich mimo 30 lat życia w niepodległej Łotwie, do dziś nie nauczyła się języka łotewskiego, inni starają się dostosować do nowej rzeczywistości. Napięcia między dwoma spłecznościami nasiliły się od momentu pelnoskalowej inwazji Rosji na Ukrainę. Łotewskie władze wymagają dziś od Rosjan znajomości języka, a niezdanie egzaminu może wiązać się z ekstradycją. Jednocześnie, Ryga stała się przystanią dla opozycyjnych, rosyjskich dziennikarzy.