Re: Słowenia walczy o pszczoły
W ciągu zaledwie kilku lat Słowenia stała się europejską mistrzynią pszczelarstwa. W kraju jest ponad 12 tysięcy pszczelarzy, czyli 1 na 200 mieszkańców. Pszczelarstwo jest obecne w wielu dziedzinach życia: od klasycznej produkcji miodu, po medycynę alternatywną, a nawet resocjalizację więźniów. Podniosło to ochronę pszczół do rangi słoweńskiej sprawy narodowej.