Chile: centra danych kradną wodę
W 1957 roku, w samym środku zimnej wojny i wyścigu kosmicznego między ZSRR a Stanami Zjednoczonymi, amerykańskie władze ustanowiły „Narodową Strefę Ciszy Radiowej”. W tej przestrzeni o powierzchni 33 tysięcy km² mieści się baza badań astronomicznych z największym na świecie w pełni sterowalnym radioteleskopem. Potrzebuje on środowiska niezakłóconego żadnymi falami radiowymi, aby wychwytywać najsubtelniejsze sygnały ze wszechświata. Dokument z lektorem.