Historyczne pojedynki
Listopad 1918 roku: Pierwsza wojna światowa dobiega końca, a socjaldemokrata Friedrich Ebert zostaje pierwszym prezydentem Republiki Weimarskiej. Róża Luksemburg, również socjaldemokratka, walczy o radykalną rewolucję i staje się największą przeciwniczką Eberta.