Historyczne pojedynki
Czy Hiszpanie mogliby podbić Meksyk bez pomocy Malintzin, rdzennej amerykańskiej niewolniczki, która stała się tłumaczką Hernana Cortésa? Zniewolona przez Majów, a następnie Hiszpanów, skazana na spalenie na stosie, Malintzin stała się niezbędną tłumaczką, a następnie dyplomatka po stronie konkwistadorów.