Duels of History
Could the Spanish have conquered Mexico without the help of Malinche, a Native American slave who became Hernan Cortés' translator? Enslaved by the Mayas and then the Spaniards, doomed to be sacrificed, Malinche made herself indispensable by becoming the conquistadors' interpreter.