Duels of History
In 1913, Camille Claudel, one of the most acclaimed artists of her time, was committed to a psychiatric asylum for insanity. She accused world-famous sculptor Auguste Rodin of persecuting her. They had enjoyed a passionate relationship, but things had turned sour, and she blamed him for all her problems and accused him of trying to steal her works.