Duels of History
How did Marie Curie's love affair with the married physicist Paul Langevin divide France? Jeanne Langevin, cheated on and humiliated by her husband with the world's most famous scientist, was determined to take revenge. She turned a personal story into a political battle, which would have consequences for the Nobel Prize winner's career.