Mexico Cartels and the US
On 22 February 2026, Nemesio Oseguera Cervantes, known as El Mencho, was killed during an operation by the Mexican army, supported by the US. El Mencho was the leader of the notorious Jalisco New Generation Cartel and his death triggered a new wave of violence. Mexico and the US are now determined to finally break the cartels’ power.